طراحی بسته بندی مواد غذایی
طراحی بسته بندی مواد غذایی و چاپ و بسته بندی گاهی اوقات می تواند بسیار ترسناک به نظر برسد، حتی اگر یک طراح گرافیک حرفه ای باشید. این یک چیز است که بخواهید پیام برند خود را به طور موثر منتقل کنید، این یک بازی توپ دیگر است که سعی می کنید مطمئن شوید که الزامات برچسب را با آژانس استانداردهای غذایی محلی خود رعایت می کنید. اما با هر چیز دلهره آور، زمانی که بدانید چگونه آن را انجام دهید چندان ترسناک نیست.
از زمان همهگیری، عادات خرید مصرفکنندگان با تغییر تمرکز از سوپرمارکتها به حمایت از مراکز غذایی محلی و مارکهای مستقل کوچک تغییر کرده است. در حالی که بسیاری از ما برای اولین بار پخت خمیر ترش را امتحان میکردیم، بسیاری دیگر از قرنطینه(های) استفاده کردند تا با راهاندازی مارکهای غذایی خود مانند نانواییهای باتر و کراست، عشق خود به پخت و پز و پخت را به سطح بالاتری برسانند. اگر جزو آن دسته هستید و به دنبال کسب درآمد از علایق آشپزی خود هستید، پس این مقاله برای شما مناسب است!
سه سوال که قبل از شروع فرآیند طراحی باید از خود بپرسید
چه در حال راهاندازی یک محصول غذایی جدید باشید و به یک طراح توضیح دهید یا خودتان محصول را طراحی کنید، اولین گام در این فرآیند، از بین بردن پیامهای برندتان است. در زیر سه سوال وجود دارد که باید در حین ترسیم استراتژی برند خود قبل از ورود به فرآیند طراحی از خود بپرسید.
1. محصول چیست؟
نوع محصولی که بسته بندی مواد غذایی را برای آن ایجاد می کنید، در نهایت نوع طراحی شما را تعیین می کند. به عنوان مثال، اگر شکلاتهای دستهای کوچک را با برچسب قیمت ممتاز مارکگذاری میکنید، این موضوع بر نوع فونتها، سبکهای تصویر و گزینههای بستهبندی در مقایسه با تولید در مقیاس بزرگ یک ماده غذایی با قیمت ارزانتر تأثیر میگذارد.
2. چه کسی محصول شما را می خرد؟
مهم است که در ذهنیت مخاطبان هدف خود کاوش کنید. محصول مورد نظر چه کسانی است و چگونه هستند؟ این کمک می کند تا تصویری از مشتری ایده آل خود بسازید تا بتوانید نحوه صحبت کردن با آنها را بهتر درک کنید.
به عنوان مثال، اگر زنان هزارهای را هدف قرار میدهید که درآمد بالایی دارند، درباره انواع برندهایی که مخاطبان هدف شما میخرند، چقدر برای محصولات مشابه هزینه میکنند و به چه سبک بستهبندی مواد غذایی جذب میشوند، تحقیق کنید. این یک تابلوی خلق و خوی از سایر مارک های مواد غذایی ایجاد می کند که شما را تشویق می کند تا در طیف محصول ایده آل مخاطبان خود ایجاد کنید.
3. برند و محصول خود را چگونه توصیف می کنید؟
یکی دیگر از تمرینات عالی هنگام ترسیم چشم انداز خود برای برند و محصول خود این است که به برند خود به عنوان یک شخصیت فکر کنید. از چه کلماتی برای توصیف برند خود استفاده می کنید، و از آنجا می توانید به این فکر کنید که چگونه از نظر بصری کار می کند. آیا برند شما مانند شیر جو دوسر Minor Figures سرگرمکننده و گیاهخوار است؟ شما می توانید از این نکات شخصیتی برای ترجمه انواع حروف و سبک های تصویری که ممکن است استفاده کنید استفاده کنید.